sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Practice with Kenny and Kali, Day 55

Mija:

Heissan, eli perjantaina meillä oli ekat (jo tokavikat=)treenit Kennyn ja Kalin kanssa, jotka on viime vuoden NCA paristunt voittajia. Ne on sellasesta ylioistosta kun Hawaii Pasific University, eli siis Hawailta :D Nyt täällä Suomessa on ollu pikkasen alle viikon valmentaa Funky Teamin joukkueita Lisa, Kenny ja Kali jotka on sellasesta firmasta kun Spring Tumbling, ja me saatiin sitten myös käyttää Kennyn ja Kalin stunttitietämystä kahet treenit ! Wohoo :)

Nyt ku on kisoihin puoltoista kuukautta, ni ei ollu oikeestaan tarkotus oppii mitään uutta (harmi =), vaan käydä meijän ohjelma niiden kanssa läpi ja näyttää kaikki jutut mitä ajateltiin että siinä ohjelmassa on ja sitten kysyy kysymyksii jos niitä on! ELi kun aikasemmin kirjotin jo sen, että mikä se ohjelma oikeestaan on, ni sitä lähettiin käymään läpi juttu jutulta. Ainii! Ohjelmaan on yks pikkunen muutos, joka on se, että stretsi-stretsi tik tok meneeki jouskariin! Hih, koitettiin sitä vaan torstaina treeneissä kun pikkasen tehtiin mikan kanssa stuntteja ja se meni tokalla!! Se on aika yllättävä ja mageekin stuntti ja mulla on kumminki vahvuutena se, että vasemman puolen kaikki 'vartaloliikkeet' (esim. stretsi, jouskari, vaaka...) on paljon parempii. Kali (se tyttö) sano just ettei se oo koskaan nähny et kukaan tekis stretsistä vaihtoo vasempaan jouskariin ja sano että se kandee kyllä pitää siinä ohjelmassa jos sen voi tehä!

Ne stuntit mihin sitten jäätiin pikkasen enemmän treenaamaan oli kässäri ja sain siihen tosi hyvän neuvon: Mun pitää PURISTAA mikan käsiä kun viimestäpäivää :D Tähän mennessä ollaan koitettu tasapainottaa vähän ja varoo kunnolla puristamasta ettei se sitten heittelis sitä tasapainoo, mutta nyt siitä tuli tosi paljon vakaampi kun vaan puristaa henkensä edestä :D:D Sitä ne myös sano että me tehään kaikki TOSI nopeesti ja se voi olla helpompi se kässäri vaihto jos tehään tosi rauhallisesti! Että aikasemmin mika oli heittäny melko sukkelaan ja mä olin vähän liian aikasin tehny sen vaihdon ni kaikki pikkasen myöhemmin! No... heh, sitte seuraavalla kerralla kun koitettiin ni Mika teki rauhallisen, mut mä en muistanu että se tekis niin rauhallista ja lähin ihan SUPER aikasin :D... mut ei se mitään, seuraavalla kerralla sitten osasin odottaa sitä että se on oikeesti tosi rauhallinen! Siit tuli sen takia enemmän hallittu mikä oli tosi hyvä. Vaikkakin se on vähän hassu se kässäri vaihto pitkään kun ollaan tehty ennen tosi hyvin se cupieenki, mutta nyt se joku viikko tai pari sitten alko tuntuu hassulta... Sen jälkeen kun se kässäriin ylösmeno ei tuntunu enää hassulta ni sitten se vaihto tuntu !! Mut ei se mitään, näillä uusilla vinkeillä me päästään hyvin eteenpäin, mä oon varma.

Sitten kaks muuta johon tuli hyvii vinkkei oli se, että sen full-overin tehdessä Mikan pitäis melkein miettiä että se steppaa siellä alla ja että mun ei ois tarkotus liikkua ollenkaan! Mika sano että se tajus sitä pikkasen ja sen jälkeen se tuntukin TOSI hyvältä! Siltä että mä olisin vaan tehny fullaroundin tyyliin :) ja toinen oli rewindissä että miten me saadaan se kopista silleen kontrolloidummin alas: Mun ei pidä joustaa niin alas ja pitää olla heti jo lähtemässä siitä maasta ylöspäin. Nyt mä en enää ota Mikan ranteista kiinni ollenkaan sen reloadin jälkeen (voi kattoo että näin tein viime videosta joka pistettiin) vaan valmistaudun jo lähtemään siihen käsien heilautukseen! Ja sitten Mikan pitää miettii enemmän sitä että se laskee sen siihen sen eteen niin ettei se tömähdä missään vaiheessa kun mä tuun maahan ja että sen kyynerpäät olis melko yhessä kokoajan... Rewindiin mä sain myös sellasen vinkin joka oli tosi hyvä ja joka virhe oli varmaan tullut ajan kanssa, että mä en ihan ponnistanu loppuun asti Mikan päälle käsillä vaan pysäytin ne samanlailla yläviistoon kun paikallaan voltissa! Nää neuvot teki sen, että se oli tosi paljon paremmin tuntunen kun meni ylös!

JA SITTEN! Tää on paras juttu: ne ehdotti meille sellasta transitiota (Ahkerat lukijat tietää että ne on tärkeitä!), joka tulee siihen kun cupie fullover on tehty ja ennen kun tehään puolvoltti. Eli Sm-kisoissa meillä oli se 'kärrynpyörä' alastulo ja sen tilalle tulee:
Cupiesta joustaa puolkierre käsille blokkiin, Mika heittää ja mä teen puolkierrevoltin, se tulee koppiin/syliin kiinni ja siitä heittää puoltoistakierrettä seisaalleen niin että mä oon katse Mikaan päin ja laskee jaloilleen ja mä teen takaperinkuperkeikka käsilläseisonnan ja sitten lähtee puolvoltti. Ymmärsittekö? Ette ehkä ainakaan kaikkea, mutta koitetaan kuvata tänään ja saada se selitettyy helpommin!!!

Tänään on siis uudet treenit niiden kaa ja koitetaan alkaa pistää noita juttuja yhteen ja mietitään että mikä olis oikeesti paras järjestys noille jutuille jne.

Mutta, Keep Working ja mun pitää alkaa Workingää koulujuttuja :D:D
Kertokaapas, että ymmärsittekö te ollenkaan mitään tästä updeitistä!?

1 kommentti:

  1. luin ton transitiojutun kolme kertaa ja uskon et se on... tosi ymmärrettävä videolla ;)

    VastaaPoista