perjantai 11. helmikuuta 2011

Day 44

Mija

oli kyllä todella Hyvät treenit mun mielestä. Ei tehty mitään periaatteessa uusia stuntteja mutta hiottiin vanhoja ja kehityttiin niin straddle-ball-fullup-stretsissä ja rewindissa! Ja oli myös kiva vaan just kunnolla treenata stuntteja kun kahet viime treenit on ollut sellaset että ei oo päässy oikeen tekee kunnolla kun on ollu liian lyhyt aika tehä ja sitä ennen oli se leiri jollon myöski piti vaan kokoajan ehtii koittaa kaikke mahdollista uutta. Nyt kun me tultiin kisikselle me todettiin ettei siellä ollut ketään muuta stunttaamassa ni me myös pakottauduttiin vaan aluks treenaamaan läpi sellasia perusstuntteja johon ei tarvi spotteria.

Tehtiin exiii ja libbeee ja fulluppiii... ja kuvattiin sitte myös yhen käden libet ja stretsit suoraan tossilla ylös molemmin päin kun tuli siinä vaan mieleen että tehtiin niin joskus day 3:n aikana, mutta monet ei varmaan o ees kattellu niitä kun ootte kuullu meijän blogista vasta myöhemmin :) Tääl on kyllä yllättävän paljon videoita ja on tosi kiva välillä käydä kattoo taakseppäin että mitä sitä on tullutkaan tehtyä ja miltä on joskus sillon aikasemmin treenit näyttäny :) Tekeekö kukaan muu sitä, vai oonks mä ainut? :D:D Jos käytte joskus kattoo, ni kommentoikaa tähän alas tai tuleviin teksteihin jotain sellasii teijän mielestä mielenkiintosii blogipostauksia tai videoita jota ehkä jotkut muutki haluis kattoo 'menneisyydestä' :):) Tossa oikeellahan on toi suosituimpien tai noh, oikeestaan luetuimpien tekstien valikko, mutta en mä nyt oo ihan varma että onko ne ne parhaimmat tekstit kuitenkaan vai onko ne muuten vaan luetuimmat :)

Mutta tänään sitten saatiin puolessavälissä meijän jengin uusin jäsen, super cheerleaderi Fils (Taneli Fils), spottaamaan meitä ja päästiin tekee myös juttuja jotka vaati spotteria. Super kiitos Filssille spottauksesta!!! Mä kauheesti olin jo yli viikon halunnu jatkaa sen straddleballfullupstretsin tekemistä ja oli tosi kiva kun eilen saatiin sitä tehtyä!! Voi olla että tolle stuntille pitäis keksii EHKÄ joku lyhyempikin nimi :D:D SBF stretsi tai jotain, ehdotuksia vastaan? Voidaan myös nimetä se ihan miksikä stuntin nimeks vaan jos joku keksii jotain hauskaa kun toi on niin epäkäytännöllinen nimi! Mutta, mä oon ihan fiiliksissä tosta stuntista! :D Se on varmaan sen takia koska siinä tuntuu siltä että pääsee oikeesti tekemään kauheesti jotain ja miettimään että mitä pitäis tehä ku monissa paristunteissa ei tytöllä oo niin paljon sellasta miettimisroolia. Ja sit ku mäki oon kuitenki tehny tyttöstuntteja vielä paljon pitempään ku paristuntteja ni on kiva päästä vähän sohimaan joka suuntaan :D

Kun me alettiin tekee tota ni toi on siis stuntti joka liittää yhteen ball-upin (jossain videossa ollaan tehty niit ball-up stretsejä), fullupin ja jalkojen avauksen. Eka treenattiin sitä silleen että tehtiin vaan se blokkiin eka. Tänään ku meil ei ollu super paljon aikaa ni sitte tehtiin se vaan blokkiin kaks kertaa ja oltiin et joojoo, se on ihan ookoo... ja lähttiin tekee stretsiin. Todellisuudessa pitäis vielä joku päivä treenaa sitä blokkiin eka silleen et sen saa täydellisesti siihen kun eilen me vähän lähettiin varastamaan sitä ja mä en työntäny käsityöntöö ihan loppuun asti. Sitte ku lisätään se stretsiin tulo siihen ni sitte mä en ainakaan heti tee sitä Paremmin vaan ehkä vielä vähän huonommin ku on vielä sitten jotain lisää ajateltavaa! Mutta ei siis mitään valitettavaa oo silti, aluks se ei menny oikeen hyvin ja mä hiemna turhauduin :D:D heh, niinkun videolta näkyy kun mä tunnen että mä vaan teen sen väärin :D se on myös melko vaikee ottaa se stretsi sieltä pallosta ku pitäis saada se oikee asento jossa peppu on alla siin stretsissä ja se on hieman hankalaa mulle vielä tolla 'väärällä' jalalla :)

Se mitä mun on tarkotus tossa stuntissa tehä on että mä ponnistan, sitten avaan jalat, sitten vedän ne palloon sivuttain oikeelle puolelle, sen jälkeen työnnän käsillä Mikan ranteista sen pyörimään vielä loppuun, sitten pitäis oottaa hetken ilmassa ja sitten avata se stretsiin kun on selkä yleisöön päin tai pikkasen menny sen yli ja vetää se stretsi eteenpäin. Siit tekee vaikeeks ainaki se, että jos tekis laskuihin, ni se jalkojen avaus, pallo, ja käsityöntö tapahtuis nopeesti yhellä laskulla mutta sitten siinä pallossa pitäis olla kaks tahtii, eli et ei voi tehä niitä kaikkia liikkeitä yhtä nopeesti, mitä mä vielä nyt vähän teen. Eli siks ois hyvä treenaa vielä pikkasen sitä SBF blokkia, jotta mä ehtisin tasan tarkkaa miettiä että mitä juttua teen ja millon jotta siitä tulis mahdollisimman hyvä ja ilmava ja rauhallinen :)

Ton stuntin on tarkotus tulla meijän ohjelmaan silleen että se olis sen fullup vasemman cupien sijaan... Joo, sen joka EI menny kisoissa! Mutta me ei sitä oteta sen takia pois kuitenkaan mutta meillä tulee jo niin moni muu asia sitten cupieen ettei haluta tehä fulluppia cupieen. (Tehään varmaan kässäri vasempaan cupiin). Ja nytte tossa videossa näkyykin että tehtiin sitten se stretsi-stretsi jalanvaihto ton SBFstretsin jälkeen ja se on myös ohjelmaan suunnitteilla! Se on kyllä kiva ees pikkasen tehä juttuja putkeen, siitä tulee sellanen vähän helpottuneempi olo että ollaan oikeella radalla! Ja sille, joka juuri viime tekstiin kommentoiki sitä että eikö meitä stressaa, ni ei periaatteessa vielä kauheesti (onko vakuuttava kun sanoo ettei stressaa Periaatteessa Kauheesti.. ). Mutta siis niinkun SM-kisoihin treenattiin ni tehtiin ohjelma ekaa kertaa 9. viikkoa ennen kisoja, ni nytte on vielä 11 viikkoa kisoihin! (OHO, kun sen pistää noin niin kuulostaa et on kiire). Ja sen takia onkin nyt just se aika että aletaan vähän enemmän pistämään niitä juttuja yhteen. Vahvuutena nytte kun verrataan SM-kisoihin on meillä se, että ollaan jo tehty se ohjelma kerran ja lähetään sitä vähänniinkun vaikeuttamaan vaan tästä ja SM-kisoissa oli myös välissä karsintakisat, jollon pidettiin melkein 2 viikon tauko treenaamisesta! Mutta tän ei ole siis tarkotus kuulostaa siltä että puolustelen sitä ettei tehä vielä ohjelmaa, mutta siis sanoa sitä että tästä nyt koitetaan alkaa just nyt rakentaa sitä ja stunttileirin aikaan mietittiin että mitä siihen pitäis tulla ja nyt siitäkin on ihan hyvä idea että mitä siinä tulee olemaan siinä ohjelmassa :)

Ja siinä tulee olemaan se rewind ja sen takia treenattiin sitä sitten ton SBF stretsin jälkee! Magee juttu siinä on se, että ollaan sellasessa vaiheessa että niistä ei tippunut ykskään kun tehtiin niitä! Että vaikka ei olis täydellisiä niin ei tullu hartiatasolle tai muualle myöskään !! JA, NYT SE TULEE..... SE PARANI! Me koitettiiin sellasta että ennen Mika on lähteny alhaalta ja odottanu 'kyykyssä' että mä ponnistan ja tuun sen päälle ni nyt se lähti ylhäältä ja jousti alas samaan aikaan kun mä ponnistan. Siit tuli silleen paljon ilmavalmpi ja ehkä näätte sen jos vertaatte videolla ekaa rewindii ja vikaa :) Meillä on siinä vielä paljon tekemistä sillä mun pitäis joka kerta keskittyy siihen että mä seuraisin mun katseella sitä missä Mikan kädet on ja pistäisin mun jalat sen käsiin kun mä nousen ylös ja silleen rullaisin sen ylösnousun ja Mikan pitäis vieläkin saada heitettyy se rewind silleen että se menis suoraan sen pään yli eikä hieman sivusta. Mutta se on mahtavaa että on vielä treenattavaa ja myös mahtavaa että päästiin taas yks askel lähemmäs täydellisyyttä :D Se on aika jännä kyllä että jutut voi mennä, niinku toi rewind, mutta sitten vielä aina kun se tekniikka paranee ni ne menee vaan helpommin ja helpommin... Että sen takia jos miettii tota meijän Keep Working slogania ni se on aika hyvä, kun se muistuttaa ettei kande lopettaa sitä työskentelyä vaikka saa jonkun jutun menemään, sillä usein siinä on kuitenkin vielä super paljon treenattavaa että se olis aivan oikein ja hyvin tehty ja näyttäis mahtavalta!

Ja heti kuitenkin loppukevennykseks pitää sanoo viel et onse myös tosi kiva pelleilläkki ku tehään stuntteja, ei se niinku ihan vaan keep working keep working keep workingkään oo :) Niinku esim. must on aina ihan kiva yllätellä Mikaa aina tekemällä jotain yllätys alastuloja kun tehään stuntteja. Täs videossa näkyy just muutama rewindien kohalla että mä teen pallon ku Mika pomppaa alas ja ihan vika ni siinä Mika sitte yllätti mut ja teki sellasen feikkipompautuksen että se joustaa syvään muttei missään vaiheessa teekkään sitä ylöspompautusta. Mutta muistakaa silti että noi yllätykset on ehkä sellanen 'don try this at home' ettei mitään tyhmää tapahdu :)

KEEEEEP WORKING! :D

9 kommenttia:

  1. mooi! Kumpi nyt olikan sun huonompi jalka Mija????

    VastaaPoista
  2. Toi kierrepomppuavaus-stretsi ja siitä jatkuva jalanvaihtostretsi on tosi hyvännäkönen!!!

    VastaaPoista
  3. Mun huonompi jalka on silleen kun tukijalka on oikee jalka. Se on siks ku GS:ssässä noustaan vasemmalle jalalle ja olin siellä ekat seittemän vuotta! Ei se enää niin esim. vaikuta libroissa, mutta stretseissä ja veyvyys liikkeissä oon viel parempi kun seison vasemmalla ja sitte tietty kierteissä!

    Ja hei hyvä jos on hyvännäkönen!! :D

    VastaaPoista
  4. näyttää olleen hauskaa:D ja niinku viimisin anonyymi sano niin tosi hyvännäkönen tuo kierretsydeemi-tictoc-stretsi combo!:D

    VastaaPoista
  5. Noi stuntit näyttää niin helpoilta kun te teette ne!

    VastaaPoista
  6. UPEETA KATOTTAVAA! Yks kivoin päivitys aikoihin =) Rakastan tota SBFstretsiä ihan sikana! Mun ja Jerqnki paristuntit on lähteny kehittymään, tossia ja walk-inii käsille ollaan tehty. Ja tamperelaisten kaa meinataan paristunttailla joku vklp. Eli tässä ny sitä teijän pyytämää ilmottelua "jos jotai jännää tapahtuu!" T. Linq =)

    VastaaPoista
  7. Moi Linq!! Tosi kiva kuulla susta :D:D Ja mahtavaa että on lähteny kehittymään se tossi ja walk-in, tosi hyvä että treenaatte just molempia :)Kerro ihmeessä jos ootte tulossa Helsinkiinkin päin ni tuutte stunttaa meijän kaa! ! :)

    VastaaPoista